Бас бетқе Сапа менеджменті жүйесі

 

С.АМАНЖОЛОВ АТЫНДАҒЫ ШЫҒЫС ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІНІҢ САПА МЕНЕДЖМЕНТІ ЖҮЙЕСІ

Білім беру – өмірге дайындық емес,бұл өмірдің өзі
Джон Девей 

С.Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан мемлекеттік университетінің негізгі мүддесі индустриялық-инновациялық дамуды одан әрі қарай жеделдету үшін жағдай жасау бағытында еліміздің Шығыс аймағының әлеуметтік-гуманитарлық және ғылыми-технологиялық дамуын халықаралық талаптар мен стандарттар деңгейінде білімді-кадрлық және мәдени-ғылыми инновацилық тұрғыда қамтамасыз ету және сүйемелдеу болып табылады.
С.Аманжолов атындағы ШҚМУ ISO 9001:2008 Халықаралық стандарттарының талаптарына сай сапа менеджменті жүйесі енгізіліп, құрылды және ресертификатталды. 2005 жылғы 29 қазандағы Verein zur Qualitätssicherung und Zertifizierung für den Mittelstand e.V. Германия компаниясының № 04115225 сертификаты берілді. С.Аманжолов атындағы ШҚМУ сапа менеджменті жүйесі құжатталды және ол жоғары оқу орнының әрекеттегі ұйымдық құрылымына қатысты МС ИСО 9001:2008  талаптарына сәйкес жұмыс қалпында сақталып келеді.
Университетте сапа менеджменті жүйесінің болуы талапкерлерді, магистранттарды, PhD докторларын іріктеуден бастап жоғары оқу орны дайындайтын маманды мемлекеттік аттестаттау немесе диссертацияны қорғауға дейінгі әр кезеңінде мамандарды және жоғары білікті кадрларды даярлау үрдісін басқару сапасына қойылатын талаптарды университеттің сақтауының  шынайы кепілі болып табылады.
ШҚМУ СМЖ-сі9001:2008 МС ИСО талаптарына сәйкес білім беру сапасын қамтамасыз ететін барлық үрдістерді тұрақты жетілдіруді, білім беру сапасын төмендететін үрдістерді анықтауды, азайтуды, жоюды және алдын алуды мақсат етеді.
17.02 – 23.02.2014 ж.аралығында университет Verein zur Qualitätssicherung und Zertifizierung für den Mittelstand e.V. Германия компаниясының  ресертификаттау аудитінен  табысты өтті, №04127244 20.02.2014ж. сертификат берілді. Сертификат әлеуетті тұтынушылар алдында білім беру үрдісінің сапа кепілі болып табылады және білім беру қызметтері, ғылымға негізделген өнімдер мен түлектерді даярлау нарығында лайықты орынға ие болуға мүмкіндік береді.
СМЖ-ның дамушы үлгісі жоспарлауды қамтиды және білім беру қызметтерінің мемлекеттік стандарттарға(ГОСО) және тұтынушылар талаптарына сәйкестігін көрсету үшін, СМЖ сәйкестігін және нәтижелілігін үнемі арттыруды қамтамасыз ету үшін мониторинг, өлшеу, талдау және жақсарту үрдістерін қолданады.
Білім беру үрдісінің ақпаратын автоматтандырылған өңдеу және жинау жүйесіportal.vkgu.kz сайтында электрондық түрде ұсынылған. Бұл кез келген уақытта білім беру көрсеткіштерін талдауға мүмкіндік береді.
Осы ережеге сәйкес профессор-оқытушылар құрамы мен университет қызметкерлері еңбегін тиімді  ынталандыру СМЖ-ның маңызды құралдарының бірі болып табылады және рейтингілік үстемақы төлеу арқылы іске асырылады.
Білім беру сапасын қамтамасыз ету сұрақтары бойынша қызметтерді орындау және міндеттерді шешу кезіндегі басшылық пен орындаушылардың міндеттерін және жауапкершіліктерін бөлу, бөлімшелердің және қызмет көрсету орындарының өзара қатынас жасау тәртібін СМЖ құжаттамасы анықтайды және сипаттама береді. «Сапа саласындағы ШҚМУ саясаты» СМЖ-ның негізгі құжаты болып табылады, ол университеттің мүддесін, болашағын, мақсаттарын және міндеттерін белгілейді.
ШҚМУ СМЖ үрдістерінің нәтижелі болуын қамтамасыз ету үшін Сапа жөніндегі басшылықта арнайы белгілер мен әдістер сипатталған. СМЖ білім беру үрдісі мен тұтынушылардың қанағаттануына үздіксіз мониторинг жүргізуге мүмкіндік береді. Университетте тұтынушылардың қанағаттануы жоғары оқу орны мен оның құрылымдық бөлімшілері қызметінің нәтижелерін бағалаудың екі деңгейін көрсетеді: сыртқы және ішкі бағалау деңгейлері.
Ішкі деңгейде білім беру үрдісін бағалау мониторингісі студенттер арқылы олардың арасында жүйелі түрде сауалнама жүргізу негізінде іске асырылады.
Сыртқы деңгейде университет түлектері баратын жұмыс берушілердің қанағаттануы мониторинг объектісі болады.
Университет СМЖ-сы ұдайы ішкі тексерістен өтіп отырады және оның қызметінің тиімділігі бағаланып, ары қарай түзетіліп отырады.ШҚМУ-да СМЖ үрдістерін бақылау, өлшем жүргізу және талдау шаралары әзірленіп енгізілген, сондай-ақ жоспарланған нәтижелерге жету үшін және осы үрдістерді үнемі жақсарту үшін қажетті шаралар қолданылады. Білім беру сапасын жүйелі тексерулер, ғылыми зерттеулер жүргізу және  әзірлемелер дайындау, СМЖ-ны мерзімді тексеру, оның қызметін және қызығушылық танытқан тараптармен кері байланыстар орнату негізінде үнемі жақсартулар жүзеге асырылады.
СМЖ қызметі ШҚМУ-ға қол жеткізілген деңгейді сақтауға және терең сапалы білім беруді қамтамасыз ететін, тек қана Қазақстанда ғана емес, сондай-ақ халықаралық деңгейде танымал, бәсекелесуге қабілетті университетке айналуына мүмкіндік береді.
Сапа мақсаттарына қол жеткізу үшін университетте келесі үрдістер белгіленген: басқару  үрдістері, қолдау үрдістері және білім беру қызметтері өмірлік циклінің үрдістері. Университет қызметін басқару үрдістерінің бірізділігі және өзара әрекеттестігі СМЖ-нің үрдістік  көрінісіндекелтірілген
ШҚМУ-дың сапа менеджменті жүйесінің нәтижелі қызметін әзірлеу, енгізу және қолдауTQM негізгі қағидаларына(жалпы сапаны басқару) негізделеді:
1) Тұтынушыға қарай бағытталу
Мекеме өз тұтынушыларына тәуелді, сондықтан ол тұтынушылардың ағымдағы және келешек талаптарын білуі керек, олардың талаптарын орындап, олардың күткендерінен асып түсуге ынталануы қажет.
2) Басшының көшбасшылығы
Басшылар мекеме қызметінің мақсаты мен бағытының тұтастығын қамтамасыз етеді. Олар мекеменің міндеттерін шешуге қызметкерлер толық тартыла алатындай ішкі ортаны құрып, қолдауы қажет.
3) Қызметкерлерді сапаны басқаруға Тарту
Барлық деңгейдегі қызметкерлер мекеме негізін құрайды және оларды осы іске толық тарту мекеменің олардың қабілеттерін тиімді пайдалануға мүмкіндік береді.
4) Үрдістік көзқарас
Қызметті және тиісті ресурстарды үрдіс сияқты басқарса, көзделген нәтижеге тиімдірек қол жеткізіледі.
5) Менеджментке деген жүйелі көзқарас
Өзара байланысқан үрдістерді анықтау, түсіну және менеджментін жүргізу жүйе ретінде мекеменің мақсаттарына қол жеткізу кезінде оның нәтижелілігіне және тиімділігіне ықпал етеді.
6) Ұдайы жақсарту
Мекеме қызметін ұдайы тұтас жақсартуды оның өзгермейтін мақсаты ретінде қарастыру керек.
7) Деректерге негізделген шешімдерді қабылдау
Нәтижелі шешімдер мәліметтер мен ақпаратты талдауға негізделеді.
8) Өнім берушілермен өзара тиімді қарым-қатынас
Мекеме және оны өнім берушілері өзара байланысты және өзара пайдалы қатынастар екі тараптың құндылықтарды жасау қабілеттілігін арттырады.

Счётчик ТИЦ